Mikä ihmeen Creebo?
Kun esittäydyn firmani nimissä, ensimmäinen kysymys on usein ”Mistä Creebon nimi tulee?”. Ja minä kerron: Greebo on erään kissan nimi Terry Pratchett:in Discworld-kirjasarjassa. Pidän kissoista ja ihastuin nimeen vuosia sitten. Yrityksen nimeä keksiessäni Greebo palasi taas mieleen – mutta kuka nyt olemassa olevaa nimeä varastaisi. Sitä paitsi yritykseni nimen piti kuvata myös sitä, mitä teen: sisältöä.
Sisältö on englanniksi content. Koska olen sydämeltäni insinööri, rakastan tarkkoja määritelmiä. Tarkastellaanpa siis content-sanan sanakirjamääritelmiä:
con·tent
adjective \kən-ˈtent\
: pleased and satisfied : not needing more
verb
: to make (someone) pleased and satisfied : to make (someone) content
noun \ˈkän-ˌtent\
: something contained —usually used in plural
: the topics or matter treated in a written work
: the principal substance (as written matter, illustrations, or music) offered by a World Wide Web site
: the events, physical detail, and information in a work of art
: the matter dealt with in a field of study
Tässä suurin osa contentin määritelmistä, lisää löydät vaikka googlaamalla. Valitsin nämä, sillä C alkukirjaimena kuvaa kaikkea tätä. Creebon tavoitteena on palvella asiakkaitaan niin, että he ovat tyytyväisiä, eivätkä jää kaipaamaan enempää. Creebo tuottaa sisältöä nettiin ja paperille, esitteisiin ja blogeihin, yrityksille ja yksilöille – kaikille, jotka haluavat apua asiantuntijuudensa esille tuonnissa.
Laita siis sähköpostia elina@creebo.fi, soittele numeroon 050 528 6558, tai keskustellaan sinulle sopivista ratkaisuista Twitterissä, sieltä löydät minut nimellä @CreeboFI.